Terugblik op lustrumeditie Automotive Innovation Award

• secties:Alle secties
  • soort inhoud:Nieuwsbericht
  • datumPublished on

De vijfde editie en tevens lustrum editie van de Automotive Innovation Award was een buitengewoon succes, met revolutionaire innovaties, een inspirerende keynote speech, een interessant panelgesprek, culinaire hoogstandjes en een gevarieerde gastenlijst die de hele sector vertegenwoordigde.

Terugblik op lustrumeditie Automotive Innovation Award

Bekijk hieronder de aftermovie

Geniet van de hoogtepunten van de grandioze uitreiking tijdens de lustrum editie van de Automotive Innovation Award.

TomTom, LeydenJar, Total Safety Solutions en InMotion winnaars Automotive Innovation Award 2024

Vier innovaties zijn bekroond met de prestigieuze Automotive Innovation Award. TomTom sleepte met Orbis Maps zowel de hoofprijs voor de innovatie met de grootste impact als de award in de categorie Bereikbaarheid in de wacht. In Orbis Maps worden kaartlagen van TomTom gecombineerd met data uit auto’s en data van andere aanbieders. Door de realtime integratie van de verschillende kaartlagen ontstaat het grootste kaart eco­systeem ter wereld.

LeydenJar ontving de award in de categorie Duurzaamheid voor hun werk aan de ontwikkeling van een anode – de minpool van een batterij – gemaakt van puur silicium. Total Safety Solutions won met hun Emergency Plug® voor elektrische voertuig­en de award voor Veiligheid en InMotion, met studenten van de TU Eindhoven, ging aan de haal met de Student Award voor de ontwikkeling van de Next Generation Battery Pack, het snelst opladende batterijpakket in een race­wagen ter wereld.

Juryvoorzitter Jan Peter Balkenende, die de awards uitreikte, roemde zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de ingezonden innovaties. “We laten zien dat wij als klein land wereldwijd impact maken met onze innovaties. Daarom verdienen deze innovaties alle aandacht!”

Aandacht voor de automotive sector

De verkiezing is dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd door de Stichting Automotive Innovation Award, een samenwerking tussen ANWB, BOVAG, LeasePlan, RAI Vereniging, RAI Automotive Industry NL en Roland Berger. Samen willen we de innovatiekracht van de sector versterken, dit onder de aandacht brengen bij een breder publiek en de automotive sector een boost geven.