Winnaars Fiets Innovatie Awards 2019 bekend

1 maart 2019

De Brompton Electric en Junker – SRAM Red eTAP AXS zijn dit jaar winnaar geworden van de Fiets Innovatie Awards 2019 van RAI Vereniging. De Fiets Innovatie Awards zijn door RAI Vereniging in het leven geroepen om nieuwe producten en toepassingen op het gebied van fietsen extra onder de aandacht te brengen van het publiek en productvernieuwing te stimuleren. Daarnaast wil RAI Vereniging extra aandacht vestigen op het belang van deze innovaties voor de ontwikkeling van de fietsbranche. De Fiets Innovatie Awards werden dit jaar voor de 14e keer uitgereikt.

Fiets Innovatie Award

Winnaars 2019

Brompton Electric
De jury heeft veel waardering voor de wijze waarop de Brompton is uitgerust met elektrische trapondersteuning. Met name de plaats waar de accu gemonteerd is en de eenvoudige wijze waarop deze verwijderd en los meegenomen kan worden. Alles is gericht op het handhaven van het gebruiksgemak van een opvouwbare fiets. Voorzieningen zoals Bluetooth communicatie met een smartphone, USB laadpoort en automatische verlichting completeren dat beeld.

Juncker - SRAM Red eTAP AXS
De jury vindt dit een zeer mooie samenvoeging van beschikbare moderne technieken. Hoogstaande technologie voor professional en liefhebber, met nu draadloze bediening van de 2 x 12-speed drive train. In combinatie met een ‘flattop’ ketting en de bijbehorende app waarmee de batterijstatus is te bekijken, de instellingen van de elektronische onderdelen te wijzigen zijn, en de software geüpdatet kan worden.

Voor beeldmateriaal van de winnaars of meer informatie over de Fiets Innovatie Awards 2019 kunt u terecht op site van de fietsawards.