RAI Vereniging schakelt op tijdens ‘The Mobility Shift’

02-10-2018

Nederland bruist. Thema’s als kunstmatige intelligentie, big data, connectiviteit, 3D printing, autonoom rijden e.a. domineren steeds meer het mobiliteitsdebat waarin traditionele grenzen tussen vakgebieden vervagen. Om beter inzicht te krijgen in de impact van deze trends en ontwikkelingen op ons mobiliteitssysteem en de manier waarop wij mensen en goederen in de toekomst vervoeren, organiseert RAI Vereniging op 7 november a.s. in het vernieuwde Gooiland Theater te Hilversum een nieuw congres: The Mobility Shift.

The Mobility Shift

The Mobility Shift neemt gasten mee op een reis langs verschillende in het oog springende vakgebieden die steeds meer invloed hebben op mobiliteit. Vakgebieden die voor veel mensen nog onbekend zijn, maar waar Nederlandse ondernemers inmiddels internationaal een steeds grotere gezaghebbende positie op innemen. Tijdens deze middag geeft een aantal van deze toonaangevende vernieuwers van binnen en buiten de mobiliteitsindustrie hun visie op mobiliteit in een toegankelijk en inspirerend betoog.

Korte, pakkende speeches, volop ruimte om met elkaar in contact te komen en 'experience'  activiteiten bepalen deze dag. Een vernieuwend jaarlijks congres waar de veranderingen in de mobiliteitswereld centraal staan en inspirators ruimte krijgen om hun ideeën en kennis te delen.

Sprekers
Tijdens deze eerste editie komen een zestal inspirators aan het woord. Dit zijn onder meer:

Daan Kersten (Additiv Industries) vertelt over de impact van 3D printen op de mobiliteitsbranche in de breedste zin van het woord. Van het afnemen van verkeersstromen, tot de grote kansen die bedrijven in de branche hebben met het gebruiken en implementeren van deze technologie.

Vince Meens (BTCdirect, We are BLOX, Mobotic) duikt in de bijzondere ontwikkelingen van de blockchain technologie, de impact op de sector en zijn autonome ‘pods’ project, Mobotiq.

Rogier Havelaar (PostNL) is een spraakmaker in de wereld van stedelijke vernieuwing, innovatie en co-creatie. Het inrichten van ‘smart cities’, de impact op onze samenleving en het benutten van nieuwe kansen op dit gebied zijn zaken waar hij zich binnen PostNL voor inzet.

Pascal Weinberger is een Duits wonderkind, hij begon op zijn 17e te werken voor het prestigieuze Google X programma aan een aantal onderzoeksprojecten in de ruimte. Hij is momenteel hoofd van de ‘moonshot’ afdeling van Telefonica. Pascal neemt de gasten mee in de wondere wereld van Artificial Intelligence, andere disruptieve technologieën (zoals machine-learning en neuroscience) en de impact op mobiliteit.

Meer informatie en aanmelden
Onze visies en ideeën zijn voor iedereen beschikbaar. Het congres is daarom vrij toegankelijk. Geïnteresseerd om dit congres op 7 november bij te wonen? Dat kan. Kijk voor meer informatie op www.themobilityshift.nl