Nederlands bedrijfsleven pakt uit op IAA 2018 Hannover

21 september 2018

Het Nederlands bedrijfsleven pakt dit jaar weer uit op de internationale bedrijfsvoertuigenbeurs IAA in Hannover. Met een stand van maar liefst 700m2 host de sectie RAI CarrosserieNL van RAI Vereniging in samenwerking met acht lid bedrijven het inmiddels bekende Holland Paviljoen. Het centraal gelegen Paviljoen genereert veel exposure en draagt in belangrijke mate bij aan de internationale positionering van de Nederlandse trailer- en opbouwindustrie op de beurs.

RAI stand IAA 2018

Deze week heeft de grootste bedrijfsvoertuigenbeurs (IAA) ter wereld in Hannover haar deuren voor pers en professionals geopend. Onder het label ‘Holland Paviljoen’ host RAI Vereniging ook dit jaar een eigen paviljoen op stand C60, hal 25. Het paviljoen biedt dit jaar plaats aan acht RAI Vereniging leden die hier hun eigen stand hosten. Remco Tekstra, RAI CarrosserieNL: “De IAA is dé bedrijfswagenbeurs met deelnemers van over de hele wereld. In dit deelnemersveld is het zaak om op te vallen en exposure te genereren. Het Holland Paviljoen draagt daaraan bij en is met haar kenmerkende oranje kleur en centrale ontmoetingsplein een opvallende verschijning dat afgelopen jaren steeds meer beursbezoekers trekt.” Volgens Tekstra krijgt de Nederlandse industrie hiermee de waardering die past bij haar internationale positie.

Nederlandse trailer- en opbouwindustrie
De Nederlandse trailer en opbouwindustrie staat internationaal hoog aangeschreven. Niet alleen werken zij veel samen met de in Nederland gevestigde truckbouwers, maar ook opdrachtgevers uit het buitenland weten Nederland te vinden. Inmiddels biedt deze sector daardoor werkgelegenheid aan een kleine 10.000 werknemers. Naast de bedrijven die zich hebben aangesloten bij het Holland Paviljoen, zijn er bijna 40 Nederlandse bedrijven die zelfstandig naar de IAA afreizen.

Collectieve stands
RAI Vereniging zet steeds vaker in op de organisatie van collectieve stands op internationale beurzen. Voordeel van deze stands is dat de kosten voor deelname voor de leden hierdoor lager is terwijl de eigen identiteit van de bedrijven niet verloren gaat. Het Holland House concept is ook gebruikt bij de recente deelnames aan de MIMS Automechanika Moskou, Automechanika Dubai, Equip Auto in Parijs, IAA in Frankfurt en BAUMA in München. In Hannover staan Heiwo, Joloda, Pacton, Imbema Rhiwa, SEM Transport Solutions, Estepe, Caralu en Netcap op de collectieve stand.

Holland Borrel
Op dinsdag 25 september organiseert RAI Vereniging ook dit jaar weer de Holland Borrel. De borrel is vrij toegankelijk en vindt plaats van 17:00-20:00 uur in het Holland Paviljoen (hal 25, stand C60).