Soest opnieuw thuisbasis voor ReinigingsDemodagen 2021

16 december 2019

De sectie RAI CarrosserieNL van RAI Vereniging heeft het startschot gegeven voor het organiseren van de ReinigingsDemodagen 2021 (RDD) in Soest. Dat gebeurde tijdens de evaluatiebijeenkomst van de als zeer succesvol beoordeelde afgelopen RDD-editie die op 5 en 6 juni plaats vond.

Alle 17 leden van de afdeling Reinigingsvoertuigen van sectie RAI CarrosserieNL, tevens de initiatiefnemers van deze toonaangevende vakbeurs, gaven aan terug te kijken op een uiterst geslaagde editie 2019. Zij kwamen daarvoor geheel in stijl met de locatie – het Nationaal Militair Museum in Soest - bijeen voor een rondvlucht met een Dakota.

Zowel de 17 initiatiefnemers, het voltallige beursteam (Remco Tekstra, Ilse Bartels, Jacqueline de Boer en Jacques van Hest), als het bestuur van de Stichting ReinigingsDemoDagen met voorzitter Lejo Bekker, kwalificeerden de 9e editie in Soesterberg in termen als ‘verrassend, verfrissend, centraal gelegen en uitstekend.’

Rapportcijfer 8.0

De goed bereikbare locatie met allure, die bovendien beschikt over een uitgestrekt verhard buitenterrein, droeg er in belangrijke mate toe bij dat het aantal bezoekers dit jaar vergeleken met RDD 2017 ruim 10 procent groeide tot 2.750. De bezoekers gaven de beurs een 8,0 als rapportcijfer. Het evenement kenmerkte zich door hoogwaardige bezoekers, een breed aanbod van exposanten en goed bezochte kennissessies. Volgens de organisatie meer dan voldoende redenen om het startsein te geven voor de RDD 2021 in Soest.

Een bijzonder moment tijdens de evaluatiebijeenkomst was het afscheid van Jacques van Hest die als projectcoördinator van begin af aan gold als een van de trekkers van de RDD en de beursformule mede tot een succes wist te maken.

Slimme oplossingen

De ReinigingsDemoDagen richt zich met name op vertegenwoordigers van gemeentelijke reinigingsdiensten, provincies, waterschappen, afvalverwerkers of andere aanverwante bedrijven. Op 5 en 6 juni dit jaar toonden de 88 deelnemende exposanten op de nieuwe locatie in Soest welke slimme oplossingen zij te bieden hebben en wat de laatste trends op reinigingsgebied richting de toekomst zijn.

Remco Tekstra
Sectiemanager RAI CarrosserieNL