Nieuw manifest AFCAR voor eerlijke digitaliseringsmogelijkheden

14 november 2019

Gisteren lanceerde de Europese AFCAR-alliantie officieel haar nieuwe ‘Manifest voor eerlijke digitalisatiemogelijkheden’, om de Europese Commissie te stimuleren wetgeving vast te stellen voor toegang tot in het voertuig gegenereerde gegevens.

AFCAR is de Europese alliantie ‘for the Freedom of Car Repair. Hierin trekt FIGIEFA (de Europese koepel van RAI Aftermarket) in coalitie met de tien ondertekenende verenigingen op om de nieuw samengestelde Europese Commissie ertoe aan te zetten wetgeving vast te stellen voor toegang tot in het voertuig gegenereerde gegevens.

De Europese AFCAR-coalitie roept EU-beleidsmakers op om tegen 2020 wetgevingsvoorstellen te ontwikkelen die zorgen voor een echt digitaal level playing field. Dit om bij de nieuwe Europese Commissie het belang van Data Delen binnen de mobiliteitsbranche onder de aandacht te brengen.

Tijdens onze Ledenvergadering en het Nationaal Aftersalescongres op 11 december worden de ontwikkelingen over dit onderwerp uitvoerig besproken.

Het persbericht van AFCAR en het Manifest als downloads hieronder.