Ledendag RAI CarrosserieNL 2019

15 oktober 2019

Door de Algemene Ledenvergadering zijn, op 10 oktober tijdens de Ledendag van RAI CarrosserieNL, twee nieuwe bestuursleden gekozen: Pieter Dirk Rondaan (Rondaan Carrosserie en Wagenbouw BV) en Ard Romers (VDL Bus & Coach).

Iets meer over Pieter Dirk en Ard leest u in dit nieuwsbericht. Het bestuur is hiermee weer op volle sterkte. De vijf collega-bestuursleden zijn Steven Heersma (Veth Automotive BV, voorzitter), Jan Verweij (T-Comm Telematics BV,) Cor van Bergen Bravenboer (D-Tec Products BV), Marco de Wit (Imbema Rhiwa BV) en Roel Hertoghs (Hertoghs Carrosserieën BV).

Personeel, sport (en brood) en kaas

In het informele deel van de Ledendag waren er drie interessante sprekers: Doekle Terpstra, landelijk bekend geworden als CNV-voorman en op dit moment voorzitter van Techniek Nederland (voorheen Uneto-VNI) en ‘aanjager’ van het Nationaal Techniekpact 2020, gaf zijn visie hoe het tekort aan technisch personeel terug te dringen door de kwaliteit van het techniekonderwijs te verbeteren en meer jongeren voor techniek te interesseren.

In onze nieuwsbrief van komende week publiceren we een uitgebreide weergave van Doekle's presentatie. Het onderwerp is er, zult u met ons eens zijn, belangrijk genoeg voor.

Bas Nijhuis vertelde over zijn passie als scheidsrechter en de combinatie hiervan met het runnen van een eigen bakkerij en TV optreden in Voetbal Inside.

Henriëtte Westland, mede-eigenaar van het bekende familiebedrijf Westland Kaas, gaf haar visie over het unieke en onderscheidende van een familiebedrijf en hoe dat op een goede en prettige manier naar volgende generaties geloodst kan worden.

Samen sta je sterker

Tijdens de Ledendag werd ook een animatiefilm ‘ten doop’ gehouden waarmee wij onze sectie nog eens luid-en-duidelijk presenteren.

Netwerken

Tot slot werd door het nuttige met het aangename gecombineerd, met een buffet waarbij ruime gelegenheid was om bij te praten en te netwerken.