Ledenvergadering sectie Fietsen op 7 maart te gast bij PostNL

4 maart 2019

De ledenvergadering is altijd een uitgelezen moment om te netwerken en met elkaar van gedachten te wisselen over ontwikkelingen in de mobiliteit en dan specifiek rondom fietsen. Deze keer met speciale aandacht voor het veilig omgaan met batterijen en voor nieuwe stadslogistiek. Vandaar dat we aanstaande donderdag te gast zijn bij PostNL.

Eén van die ontwikkelingen is dat logistieke distributeurs in toenemende mate overtuigd raken van de voordelen die de (elektrische) fiets biedt voor het bezorgen van goederen in de binnensteden, zo ook PostNL.

PostNL is in het kader van Stadslogistiek continue met verschillende voertuigenpilots aan het testen en innoveren. Hybride bakwagens, cargofietsen, kleine elektrische voertuigen, aanhangers, etcetera. Vandaar dat de ledenvergadering dit keer plaatsvindt bij het Distributiecentrum van PostNL in Halfweg.

Welke behoefte en eisen hebben dergelijke partijen en hoe kunt u als producent en importeur van fietsonderdelen, accessoires en fietsen daarop inspelen?

Veilig omgaan met batterijen

Daarnaast zal tijdens de ledenvergadering uitgebreid stil worden gestaan bij het project ‘veilige opslag en transport van lithium-ion batterijen’ dat RAI Vereniging oppakt.

Datum:

Locatie vergadering:

Tijden:

Locatie borrel en diner:

7 maart 2019

Distributiecentrum PostNL,  Linieweg 10, 1165 AA, Halfweg

14:00  Ontvangst bij PostNL

14:15   Start ledenvergadering

14:20   Welkom en presentatie over stedelijke distributie en rol van Tweewielers door Monique Nijhuis

15:00   Rondleiding Distributiecentrum PostNL

15:30   Vervolg ledenvergadering

17:30   Borrel en diner Golfbaan Spaarnwoude

Brasserie de Houtrak, Machineweg 1b, 1165 NB Halfweg

Opgeven kan met een mail aan Marianne Kremer.