Kamervragen stimulering elektrische auto’s beantwoord

1 februari 2019

De Kamerleden Pieter Omtzigt en Agnes Mulder (beiden CDA) stelden op 2 januari maar liefst 38 schriftelijke vragen over de kosten van stimulering van elektrische auto’s en de ‘totaal onderschatte vooruitgang in batterijtechnologie’.

Staatssecretaris Snel heeft deze vragen mede namens zijn minister van Financiën en de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat beantwoord.

Die beantwoording en de activiteiten van Omtzigt in de media leidde afgelopen week tot een nieuwslawine die u ongetwijfeld niet ontgaan is.

Hoeveel geld precies, veel geld, waar kwamen die euro's terecht, gelet op vermeden tonnen CO2, hoe hard gaat het nou echt met batterijtechnologie, etc? De beoordeling van deze vragen en de antwoorden laten we graag aan uw eigen deskundig oordeel. Over veel hiervan wordt immers nogal verschillend gedacht. Best waarschijnlijk dat Omtzigt dit ook in het debat over het concept-Klimaatakkoord op 5 februari aan de orde brengt.