Belang van goede fietsverlichting in de schijnwerpers

22-10-2018

Aanstaande zaterdag 27 oktober is het de ‘Dag van de Fietsverlichting’. In aanloop naar en op die dag zet een keur aan organisaties het belang van goede fietsverlichting voor de verkeersveiligheid speciaal in de schijnwerpers.

In het hele land benadrukken lokale en regionale overheden het belang van fietsverlichting, onder meer met de bekende oproep ‘Ik Val Op’, onderdeel van het ‘Daar kun je mee thuiskomen’-programma.

“Dag van de Fietsverlichting 2018”

Het idee voor de “Dag van de Fietsverlichting” ontstond vorig jaar binnen het RAI Keurmerk Fietsverlichting (RKF) en werd omarmd door het Uitvoeringsteam Fietsverlichting, de projectgroep waarin, begeleid door het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de politie, VVN, ANWB, provinciale en lokale overheden, TeamAlert, Fietsersbond, BOVAG en RAI Vereniging samenwerken.

Doel van de dag is de bewustwording van het belang van fietsverlichting te vergroten. Na de succesvolle editie van vorig jaar vindt de “Dag van Fietsverlichting” dit jaar op zaterdag 27 oktober plaats. Niet toevallig in het weekend dat de wintertijd ingaat.

RKF start met campagne “Kijk verder!”

Dit jaar ondersteund het RAI Keurmerk fietsverlichting (RKF) niet alleen de “Dag van de Fietsverlichting” maar start 27 oktober ook met de consumentencampagne “Kijk verder!”. Deze social media campagne richt zich op ouders van schoolgaande kinderen en heeft als doel om het belang van kwalitatief goede fietsverlichting onder de aandacht te brengen.

Wellicht dat u vanuit uw bedrijf ook aandacht wil besteden aan de Dag van de fietsverlichting of de Kijk verder campagne. Als u gebruik wilt maken van het campagnemateriaal, speciale logo’s of als u andere vragen heeft, neem dan contact op met Sarina Petri.