Drie strategische platforms aangekondigd in ALV

23 juni 2017

Voor de eerste maal vond woensdag 21 juni jl. de algemene ledenvergadering nieuwe stijl plaats. Met een levendige discussie over de toekomst.

Nieuw was de discussie die het hoofdbestuur tijdens deze ALV met de aanwezige leden aanging over strategische thema’s. Het leverde een levendige discussie op.

De vergadering, die plaatsvond bij The Boat House op Strand Zuid van Amsterdam, werd afgesloten met een zonovergoten, wat heet, netwerkborrel.

Strategische platforms
Tijdens de algemene ledenvergadering maakte het hoofdbestuur bekend dat er drie strategische platforms worden ingericht. Het gaat om de platforms: Smart Mobility (inclusief data en Mobility as a Service, MaaS), Duurzaamheid en Verkeersveiligheid.

De achterliggende gedachte bij de strategische platforms is dat RAI Vereniging de leden wil inspireren en faciliteren om nieuwe kansen te zien en de uitdagingen die daarbij horen op te pakken.

Daarnaast wordt RAI Vereniging gezien als de partij die in ons land en daarbuiten agendasetting is, samen met andere partijen, als het om het brede gebied van mobiliteit gaat. Om concreet invulling te geven aan deze ambitie is het van belang om ook de energie binnen RAI Vereniging en binnen het secretariaat op de toekomstige onderwerpen te focussen.

Verder op de agenda updates op de stand van zaken bij de Mobiliteitsalliantie, de MobiliteitsRAI 2017, de New Mobility Foundation en het vieren van 125 jaar RAI Vereniging in 2018.

RAI CarrosserieNL
In deze ALV werd ook het laatste officiële sluitstuk geplaatst op de fusie van CarroserieNL en afdeling Speciale Voertuigen van RAI Vereniging. Samen vormen zij al enige tijd, maar nu dus ook formeel, RAI CarrosserieNL.

Meer informatie: Cees Boutens

ALV in The Boat House op Strand Zuid

Hoofdbestuurslid Paul Zekhuis en algemeen voorzitter Steven van Eijck (links)

Zonovergoten, wat heet, was een understatement, maar de netwerkborrel was er niet minder levendig door.