MobiliteitsRAI komt op toeren

13 juni 2017

Met nog iets meer dan vier maanden te gaan beginnen de contouren van de MobiliteitsRAI 2017 zich steeds scherper af te tekenen. Deze onlangs door RAI Amsterdam en RAI Vereniging gelanceerde nieuwe beursformule brengt de mobiliteitsbranche dichter bij elkaar en zet het gezamenlijk wegtransport van morgen centraal.

MobiliteitsRAI

Het aanbod van trailer- en carrosseriebouwers, inbouw-, ombouw- en werkplaatsproducten en lichte bedrijfswagens op de beursvloer groeit iedere dag en het congresprogramma is zo goed als volledig ingevuld.

De aftrap van de MobiliteitsRAI, het trefpunt voor de gehele mobiliteitssector, vindt plaats op 19, 20 en 21 oktober in RAI Amsterdam.

Veel toonaangevende spelers in de sector hebben hun vertrouwen uitgesproken in het evenement en zich inmiddels ingeschreven voor de vakbeurs, waaronder Veth Automotive, Bott Nederland, Karhof Carrosserieën, Dhollandia, Autec-VLT Automotive Equipment, T Comm Telematics, ANTEO, Broshuis, D-TEC Products, Veldhuizen, Groep Jumbo Groenewegen, Pacton Trailers, Hiab Benelux, European Trailer Care, H.W. van der Peet & Zn., Carrosseriefabriek HEIWO, VB-Airsuspension, Kraker Trailers en Kleyn Vans.

Industry Dinner
Naast de toekomst van het wegtransport, het Transportlab en de RAI/BOVAG Aftermarket studie, vindt tijdens de MobiliteitsRAI een ‘Industry Dinner’ met grote verladers en vervoerders plaats. RAI Vereniging en ondernemersvereniging evofenedex brengen daarnaast bestelautomerken en verladers bij elkaar op de Nationale Bestelauto Summit.

Interactieve kennissessies
In het kennistheater op de beursvloer brengen brancheorganisatie TLN, ondernemersvereniging evofenedex en innovatie aanjager TKI Dinalog drie dagen lang een uitgebreid programma. De presentaties en workshops zijn gericht op transporteurs, fleetowners, logistiek dienstverleners, verladers, chauffeurs en autoservice- en garagebedrijven. In korte interactieve sessies worden praktische en innovatieve onderwerpen aangesneden die goed aansluiten op de dagelijkse praktijk van de professionals met thema’s als milieuzonering, regelgeving en stedelijke distributie.

RAI MobiliteitsCongres
Naast het driedaagse beursprogramma bestaat MobiliteitsRAI 2017 uit een tweedaags congres op donderdag 19 en vrijdag 20 oktober. Het RAI MobiliteitsCongres biedt een breed podium aan professionals uit de mobiliteitssector, producenten, beleidsmakers en politici, om kennis en visie te delen. De toekomst van het wegtransport staat centraal bij diverse seminars, debatten, presentaties en netwerkborrels. De elkaar snel opvolgende innovaties in de transportwereld en mobiele toepassingen komen aan bod in o.a. hackatons en de demo’s van TransportLab.

Nationale Bestelauto Summit
In samenwerking met evofenedex organiseert RAI Vereniging de Nationale Bestelauto Summit. Tijdens deze bijeenkomst wordt de gezamenlijke agenda voor de toekomst opgesteld. Samen met BOVAG worden de Aftermarket scenario-studies gepresenteerd. Hierin worden trends en veranderkrachten benoemd en toekomstscenario’s voor de aftersales markt geschetst. Transport en Logistiek Nederland houdt de kick-off voor diverse projecten van TransporLab tijdens het RAI MobiliteitsCongres.

Meer informatie over het evenement vindt u op www.mobiliteitsrai.nl.