Fietsen

De R van RAI Vereniging staat nog steeds voor Rijwiel en na 125 jaar heeft fietsen een onverminderd belangrijke rol binnen de vereniging.

Groen, gezond en lachend voorbij de file; niet voor niets is onze missie: ‘Stimuleer fietsgebruik als mobiliteitsoplossing voor de 21e eeuw’. De Sectie Fietsen van RAI Vereniging maakt zich daarom sterk voor verbetering van de verkeersveiligheid onder meer met het Keurmerk voor Fietsverlichting, bepleiten van passende fietsinfrastructuur (zoals snelfietspaden en voldoende stalling bij stations) en voor stimulerende fiscale behandeling van de fiets bij gebruik in bijvoorbeeld - zakelijk en woonwerkverkeer.

Om het zeer innovatieve karakter van de Nederlandse fietsindustrie te onderstrepen, organiseren wij jaarlijks de uitreiking van de Fiets Awards. Tot slot zijn wij een zeer actief lid van de Europese organisatie CONEBI. Deze spreekbuis voor de fietsindustrie maakt zich sterk voor een dominantere positie van de fiets op de Europese agenda. Zo is er dankzij CONEBI sinds begin 2017 zelfs een officiële fietsambassadeur binnen de Europese Commissie actief. Verder vervult de fietskoepel een belangrijke rol bij het harmoniseren van wet- en regelgeving. Onze industrie is immers sterk internationaal gericht en regelgeving komt in hoge mate uit Brussel.

Inschrijving Automotive Innovation Award geopend

Met een videoboodschap daagt juryvoorzitter Jan Peter Balkenende innovatieve partijen in de automotive sector uit om mee te doen.

Kijk hier

Twitter (@RAIVereniging)