Ledenreizen

De sectie RAI CarrosserieNL organiseert reizen naar landen die interessante mogelijkheden bieden voor haar leden, die zich op deze manier kunnen oriënteren op nieuwe markten.

Studiereis Noord-Italië 26-28mei 2020
We blijven trouw aan onze bekende formule: centraal staan het gezelschap en een aantal bedrijfsbezoeken: Fassi autolaadkranen in Bergamo, Iveco Dailyfabriek in Suzarra en Plastoblok en Dallara in Parma.
Door de mix aan ondernemers biedt deze studiereis volop gelegenheid voor een goed, zakelijk (netwerk)programma in combinatie met sfeer en gezelligheid.
Uiteraard kunnen er altijd kleine wijzigingen of toevoegingen in het programma ontstaan. Tussen de bedrijfsbezoeken door is er ook ruimte voor een informeel programma.

Kosten
De kosten bedragen € 700,- ex BTW per persoon. Uiteraard zijn alle lunches, diners, transfers en overnachtingen inbegrepen. Om het reizen te bespoedigen gaan wij er vanuit dat u reist met handbagage (max 12 kg). Mocht u een koffer willen meenemen als ruimbagage is dit mogelijk tegen een toeslag van €25,-.

Vluchttijden
Dinsdag 26-05-20 Amsterdam – Milaan Linate KL1619 08.25 - 10.05 uur
Donderdag 28-05-20 Bologna – Amsterdam  KL1592 17.25 - 19.35 uur

Inschrijving
Inschrijven voor deze ledenreis kan t/m vrijdag 21 februari per e-mail.
Bij inschrijving graag ook een kopie van uw paspoort of ID kaart aanleveren voor de juiste naamsvermelding op de tickets.
Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en medio april ontvangt u een gedetailleerd programma van ons.
In totaal zijn er 40 plaatsen beschikbaar, dus wees op tijd!

Studiereis Polen 24-26 juni 2019
Op een vol maar interessant programma stond een aantal bedrijfsbezoeken; Damen Marine components en Damen Engineering, CIMCZoeller en Scania.

Studiereis Zuid-Duitsland 11 t/m 13 juni 2018
Centraal sond een drietal bedrijfsbezoeken, aan: MAN in München, Ziegler in Giengen an den Brenz en ZF in Friedrichshafen. Ook werd een bezoek gebracht aan het Nederlandse consulaat in München.
Door de mix aan ondernemers bood deze studiereis volop gelegenheid voor een goed, zakelijk (netwerk)programma in combinatie met sfeer en gezelligheid.

Normandië 14 - 16 juni 2017
Op 15 juni is het 81 jaar oude LeCapitaine in Saint Lo bezocht. Bij LeCapitaine worden geïsoleerde laadbakken voor lichte en zware bedrijfswagens gemaakt en afhankelijk van de klant worden de carrosserieen ook op het chassis gemonteerd.
In de regio waar LeCapitaine gevestigd is, is veel productie van melk en kaas. LeCapitaine is daarom in 1936 begonnen met de bouw van een geïsoleerde opbouw.
Na een korte rit en een lunch werd Maisonneuve bezocht. Maisonneuve is fabrikant van tankwagens. Net als LeCapitaine is ook bij Maisonneuve de melkproductie de aanleiding van de start van het bedrijf geweest. Op dit moment worden jaarlijks 250 tanks en tankopleggers gebouwd. 10% van de tanks is van aluminium en 90%  van RVS waarbij men ook de keuze heeft om het chassis uit te voeren in RVS.
De laatste dag waren we te gast bij Trimat in Honfleur. Hier worden jaarlijks 900 geïsoleerde kits met ATP certificaat voor bestelwagens gemaakt. Eerder was de levertijd tot 15 dagen maar dit is inmiddels opgelopen tot 4 a 5 week.
Per week worden er 20 a 25 kits gemaakt door de 30 mensen op de werkvloer.

Istanbul 22 - 25 mei 2016
Deze ledenreis stond een bezoek aan de beurs Comvex centraal. Comvex is dé beurs van Zuid-Europa voor lichte en zware bedrijfswagens, bussen en componenten. In totaal beslaat de beurs 120.000 m2 in 14 hallen en nog eens 25.000 m2 buitenterrein. Bezoekersaantallen vergelijkbaar met de BedrijfsautoRAI.

Daarnaast werd een bezoek gebracht aan Tirsan Trailers. Ook stond een bezoek aan het Nederlandse consulaat in Istanbul op het programma. Tijdens een diner werden de aanwezigen geïnformeerd over o.a. het zakendoen in Turkije.

Moskou 9-12 september 2013
In september 2013 ging een groep leden van afdeling Speciale Voertuigen naar Moskou. In het IEC Crocus Expo vond de 12de editie van de Comtrans plaats, een internationale beurs voor bedrijfsvoertuigen die in omvang en belangrijkheid alleen maar toeneemt.

De middag van dag 2 bestond uit een seminar over hoe in Rusland zaken wordt gedaan. Gewoontes, certificering, logistiek: alles kwam op een onderhoudende manier aan bod.

Naast het zakelijke deel was er ook op de ochtend van vertrekdag donderdag ook aandacht voor het verkennen van de stad. Indrukwekkend mooie metrostations, het Kremlin en Rode Plein konden natuurlijk niet ontbreken.

Voor meer informatie: Ilse Bartels.