Database en website voor bijtellingsregeling fiets van de zaak

18 december 2019

Een leasedatabase en bijbehorende website rond de bijtellingsregeling voor de fiets van de zaak is gereed. Deze is onlangs aan de Belastingdienst getoond, die zeer enthousiast is over wat is opgeleverd en aangeeft in hun communicatie naar stakeholders daarnaar te willen verwijzen.

De website Bijtellingfietsvandezaak.nl, ontwikkeld in opdracht van RAI Vereniging in samenwerking met de Stichting DST en VWE Automotive, is de bron die de Belastingdienst gaat hanteren om de (historische) consumentenadviesprijs van een fiets kunnen controleren. Hierdoor hebben werknemers en werkgevers de zekerheid dat dit het bedrag is dat voor de daadwerkelijke bijtelling gebruikt wordt.

De database gebruikt als input de data die beschikbaar is in het platform DST (Digitaal Samenwerken in de Tweewielerbranche) en kan dus ook alleen data tonen van deelnemers van DST. De individuele deelnemer besluit of zijn data beschikbaar is voor de leasedatabase. Belanghebbenden hebben hierover een brief ontvangen. Wij raden u aan om voor u eigen merk de website te bekijken.

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met Eric-Jan van der Berg (contactgegevens hiernaast).

Eric-Jan van der Berg
Beleidsadviseur