Marktinformatie
Busstatistieken over 1e helft 2019

10 juli 2019

Recent is het bekende overzicht van de Nederlandse registraties van bussen t/m juni 2019 beschikbaar gekomen.

statistieken

Daarbij valt onder meer op dat het totaal aantal bussen met bijna 14% is gestegen, maar er daarbij wel grote verschillen zijn tussen de diverse segmenten. Het touringcarsegment laat voor het eerst na 3 jaar een terugval van bijna 25% zien. Het OV-segment toont veel registraties in de 1e helft van het jaar. De piek is normaal in november/december, bij ingang van de concessies. Dit heeft te maken met de leveringen van bestelde elektrische bussen.

Download

Wij werken al lang samen met Chatrou CME solutions om het onderscheid tussen OV en touringcars in de statistieken aan te brengen. Uit de reguliere RDW-cijfers komt dit namelijk niet naar voren, maar in de download hieronder (inloggen, alleen voor leden) treft u alle details aan van de Nederlandse registraties van bussen met een GVW >8t t/m juni 2019.

Remco Tekstra
Sectiemanager RAI CarrosserieNL