Terugkijken op internationaal transportcongres HVTT15

04-12-2018

Van 2-5 oktober was in Rotterdam het Heavy Vehicle Transport Technology (HVTT)-symposium. Voor onderzoekers, beleidsmakers, regelgevers, fabrikanten en industrie een wereldwijd platform om kennis te delen over duurzaam, efficiënt en productief wegtransport. Inmiddels is er een uitgebreid verslag en de presentaties beschikbaar.

HVTT15 is hét toonaangevende internationale symposium over duurzaamheid in (zwaar) transport. RAI Vereniging was sponsor van dit event.

Onder de titel Economy on Wheels, fast changes, slow structure bogen tal van experts zich over de uitdagingen hoe de snelle technologische veranderingen te integreren in de bestaande infrastructuur van wegennetwerken en steden.

Verslag

Het vakmedium Global Trailer heeft er een uitgebreid (Engelstalig uiteraard) verslag over geschreven. Daarin komt onder meer Bart van Rens van Ewals aan het woord en lezen we belangwekkends over een smart-dolly systeem.

Presentaties

U vind ook de presentaties die tijdens het congres zijn gegeven op de HVTT15-website.