Wilt u meedoen aan een onderzoek over het vervangen van gevaarlijke stoffen?

18 oktober 2018

RAI CarrosserieNL zoekt werkgevers die vanuit hun professionaliteit een bijdrage willen leveren aan het werken met gevaarlijke stoffen. Dit in het kader van een onderzoek dat wordt uitgevoerd in samenwerking met het ministerie van Sociale zaken en werkgelegenheid (SZW) en een betrokken onderzoeksbureau. FOCWA is betrokken vanuit de Arbocommissie waarin ook RAI CarrosserieNL en de vakbonden vertegenwoordigd zijn.

Deelnemers worden gevraagd deel te nemen aan een sessie over veilig werken. Meedoen is een goede manier om bij te dragen aan veiliger werken en het vervangen van een gevaarlijke stof binnen uw bedrijf en uiteindelijk in onze branche. Dat is belangrijk, want iedereen is gebaat bij veilig werken en gezond personeel.

Gedrag centraal

Het project richt zich in het kort op het gedrag bij het vervangen van een product met gevaarlijke stoffen voor een veilig(er) product en wat dat vraagt van het bedrijf en personeel. U wordt daarbij begeleid door zeer deskundige personen.

Meedoen?

Wilt u meedoen? Geef u dan snel op vóór 24 oktober (de werksessie staat gepland in de ochtend van 14 november). Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar Jasper Burgers. U kunt ook gerust meer informatie opvragen over het onderzoek.

Sectorbijeenkomst veilig werken met gevaarlijke stoffen

Morgen is de sectorbijeenkomst "Veilig werken met gevaarlijke stoffen", bij Duijndam in Schelluinen. Aanmelden kan nog, zie dit nieuwsbericht.