Themabijeenkomst Privacywetgeving (AVG/GDPR)

09-03-2018

In mei verandert de privacywetgeving ingrijpend en krijgt de privacywaakhond veel scherpere tanden. De Europese Commissie vindt privacy zelfs zo belangrijk dat de boetes vergelijkbaar kunnen uitpakken met kartelboetes. Hierover organiseren wij een themabijeenkomst op 20 maart.

privacy

RAI Vereniging wil u graag helpen boetes -en imagoschade- te voorkomen, en nodigt u daarom uit voor een interactieve sessie over de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) op dinsdag 20 maart.

Deze bijeenkomst is speciaal bedoeld voor leden van de secties Fietsen, Motoren en Scooters en vindt plaats in het congresgebouw van RAI Amsterdam (10.00 tot 12.00 uur).

Mocht u zich afvragen of u wel met die nieuwe regels te maken krijgt: hoogstwaarschijnlijk wel. Nagenoeg elke onderneming slaat tenslotte wel contactgegevens op van klanten, contactpersonen bij relaties en personeel, en dit zijn privacygevoelige persoonsgegevens.

Steven Kuiper, directeur van Kuiper Bedrijfs & Juridisch Advies gaat in de sessie in op de volgende vragen: wat zijn persoonsgegevens, wat houden die nieuwe regels nu precies in en wat verandert er? Wat is het doel van de wetgeving? Hoe kunnen ondernemers op een werkbare manier voldoen aan de regels en wat zijn de consequenties van overtreding? Natuurlijk beantwoordt hij ook graag uw vragen. Steven Kuiper gebruikt in zijn presentatie in begrijpelijke en toegankelijke taal, zonder onnodig juridisch jargon.

Bezoek ook vakbeurs Intertraffic
Aansluitend aan deze sessie kunt u eventueel een lunch gebruiken en aansluiten bij een rondleiding over de Intertraffic beurs. Intertraffic is de meest toonaangevende vakbeurs voor de verkeers- en mobiliteitsindustrie. Internationale bedrijven demonstreren er de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van slimme mobiliteit, infrastructuur, verkeersmanagement en veiligheid.

Smart Mobility Tour
RAI Vereniging organiseert daarom tijdens Intertraffic een Smart Mobility Tour. Onder begeleiding van een aantal medewerkers van RAI Vereniging bezoekt u een aantal zorgvuldig geselecteerde standhouders uit binnen- en buitenland die u kunnen bijpraten over de meest recente ontwikkelingen in slimme mobiliteit. U kunt natuurlijk ook op eigen gelegenheid de beurs bezoeken.

Het programma ziet er als volgt uit:

• 10.00 uur: Themabijeenkomst Privacywetgeving
  • 12.00 uur: Lunch en netwerkmoment
  • 13.00 uur: Rondleiding over de Intertraffic beurs langs een aantal geselecteerde stands
  • 16.30 uur: Afsluitende borrel

Deelname aan de themabijeenkomst Privacywetgeving en toegang tot de Intertraffic beurs is gratis. U kunt parkeren in de parkeergarages van het RAI-complex. Na afloop van de bijeenkomst ontvangt u een uitrijkaart.

Als u belangstelling hebt om de Themabijeenkomst Privacywetgeving en/of de Intertraffic beurs bij te wonen, dan kunt u zich opgeven bij Marianne Kremer (m.kremer@raivereniging.nl).