Minisymposium (gevaarlijke) stoffenbeleid (REACH) op 11 april

13-02-2018

Op woensdag 11 april vindt het halfjaarlijkse minisymposium over het stoffenbeleid, plaats. Belangrijke onderwerpen deze keer: evaluatie van REACH en veranderingen per juni 2018.

koelvloeistif

Het minisymposium wordt georganiseerd door de Ministeries van IenW, VNO-NCW, de VNCI en de WECF en is van 13.00 tot 17.00 uur bij VNO-NCW, Bezuidenhoutseweg 12 in Den Haag.

Het thema is REACH 2018.

Het programma is als volgt:

13.00 Inloop met koffie en thee

13.30 Evaluatie van REACH

Begin 2018 komt de Europese Commissie met haar evaluatie, inclusief een agenda voor verbeteringen in de komende jaren. Wat zijn de plannen en wat vinden betrokken partijen (overheid, NGO’s, bedrijven) hiervan?

• Presentatie door het Ministerie van IenW
  • Reacties van het bedrijfsleven en de WECF
  • Vragen en discussie

14.15 : Presentatie ECHA: de registratiedeadline: de laatste loodjes voor leveranciers én gebruikers
Hoe kunt u zich als leverancier of afnemer van stoffen voorbereiden op de deadline van 1 juni 2018? Wat kunt u doen om knelpunten in de levering van uw stoffen te voorkomen of op te lossen? Deze vragen staan centraal vanuit het perspectief van zowel branches als bedrijven. Een deskundige van het Europees Chemicaliën Agentschap (ECHA) zelf zal hier informatie over geven.

• Presentatie door Catherine Cornu, Senior Scientific Officer, ECHA
  • Vragen en discussie

15.00 : Pauze
In de pauze en na afloop kunt u 1-op-1 vragen stellen aan de helpdesk en ECHA.

15.30 : De registratiedeadline: vragen en discussie
Stel uw vragen aan een panel van medewerkers van ECHA, de REACH/CLP-helpdesk en brancheorganisaties.

16.30 Borrel

U kunt zich aanmelden bij secretariaat.VenR@minienm.nl.

Eugène Moerkerk

Zie voor dit onderwerp ook ons dossier Chemische Stoffen.