Gemeente Den Haag breidt subsidieregeling elektrisch rijden uit

12-05-2017

De gemeente Den Haag heeft de subsidieregelingen voor elektrisch rijden uitgebreid. Er is een nieuwe regeling voor de aanschaf van een personenauto voor particulieren.

laadpaal

Inwoners van Den Haag die vanaf 1 mei een 100 procent elektrische personenauto willen kopen (nieuw of tweedehands) krijgen tot 5.000 euro subsidie. Het college heeft hiervoor extra budget voor vrijgemaakt.

Lease
Verder is besloten dat voortaan ook voertuigen die worden geleased in aanmerking komen voor de bestaande subsidieregeling voor elektrische bestelauto's en taxi's.

Elektrische tweewielers
Daarnaast kunnen eenmansbedrijven zoals zpp'ers en vof's voortaan gebruik maken van de lopende veelrijdersregeling voor e-scooters en high speed elektrische (bak)fietsen.

Wethouder Tom de Bruijn (Milieu) over de achtergrond van de uitbreiding van de subsidieregeling: 'In Den Haag willen we voor iedereen gezonde lucht. Luchtvervuiling is een gezondheidsprobleem. Daarom zetten we vol in op maatregelen die het aantrekkelijker maken om de fiets en het openbaar vervoer te gebruiken als alternatief voor de auto. Ook stimuleren we elektrisch vervoer. Hiervoor zijn 3 subsidieregelingen gemaakt. Deze zijn zo succesvol dat we ze nu hebben verbeterd om aan de vraag te kunnen voldoen'.

Bekijk hier de volledige subsidiemogelijkheden in Den Haag en andere gemeenten van Nederland.