Nationaal Mobiliteitsdebat op 9 maart

23-02-2017

Tweede Kamerverkiezingen, alle reden voor extra lobbyactiviteiten door RAI Vereniging. Uit de CPB-doorrekeningen van de verkiezingsprogramma's, lijkt de automobilist weer stevig 'aan de beurt' te zijn en bijvoorbeeld fietsen komen er een stuk beter af. Wij organiseren in aanloop naar de verkiezingen het Nationaal Mobiliteitsdebat, in samenwerking met de Mobiliteitsalliantie.

snelweg avond

Doel van dit debat is enerzijds Kamerleden en lokale bestuurders van de grote politieke partijen met elkaar te laten debatteren over wensen, mogelijkheden en uitdagingen voor mobiliteit in Nederland.

Anderzijds wil de Mobiliteitsalliantie* de deelnemers aan het debat heldere signalen en oplossingen aandragen voor de komende regeerperiode, met als doel om Nederland Vooruit! te krijgen, ook in de toekomst.

VVD, PvdA, D66, GroenLinks, SP en CDA hebben al toegezegd vertegenwoordigd te zijn; wij kunnen onder meer rekenen op de deskundige Kamerleden Barbara Visser (VVD), Martijn van Helvert (CDA) Eric Smaling (SP), Salima Belhaj (D66), Huib van Essen (GroenLinks) en Attje Kuiken (PvdA).

Debatleider Rens de Jong
Mocht het een iets té levendige discussie worden, dan weet professioneel debatleider Rens de Jong het geheel zeker weer in goede banen te leiden. Rens kent u waarschijnlijk van RTL Z en BNR, of van het Mobiliteitsdebat van RAI Vereniging en BOVAG in 2012, waar velen van u aanwezig waren.

Het Nationaal Mobiliteitsdebat vindt plaats op donderdag 9 maart (9:30-12:00 uur – inloop vanaf 9:00 uur) in de Jaarbeurs Utrecht, zaal Mission. Deze locatie in het hart van het land is niet alleen goed bereikbaar met alle vervoersmodaliteiten, wat naadloos aansluit bij het thema. De keuze voor Utrecht heeft vooral te maken met het feit dat 9 maart middenin campagnetijd valt en Kamerleden dan over het hele land uitwaaieren.

Aanmelden
U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen aan Miranda Maasman, public affairs adviseur RAI Vereniging. Een simpel ‘aanmelding debat’ is daarvoor voldoende. Een team werkt nu hard aan de concrete invulling van het programma.

Zelf stellingen aanreiken?
Mocht u zelf ideeën hebben voor stellingen voor het debat, dan zijn deze zeer welkom. U kunt die eveneens aan Miranda mailen.

*ANWB, NS, TLN, RAI Vereniging, KNV, de stadsvervoerders (GVB, RET, HTM),Transdev