Marktinformatie
RAI Aftersales Monitor 2018

26 september 2019

Sinds 2009 voert RAI Vereniging, in samenwerking met marktonderzoekbureau GfK / Ipsos, jaarlijks een consumentenonderzoek uit naar onderhoud en reparatie van auto's.

RAI Aftersales Monitor

Dit wordt uitgevoerd met behulp van een representatief panel van circa 5.000 bezitters van auto’s, zowel van privé-auto’s als bezitters van een zakelijke auto.

Het doel van het onderzoek is inzicht te krijgen in het gedrag en de tevredenheid van de Nederlandse automobilist met betrekking tot onderhoud en reparatie van de auto. 

 

 

En daarnaast om antwoord te krijgen op vragen als:

  • Hoe vaak gaat de Nederlandse automobilist voor onderhoud of reparatie naar een autobedrijf?
  • Wat zijn de marktaandelen van de verschillende typen autobedrijven met betrekking tot onderhoud en reparatie (in uitgevoerde werkzaamheden en in waarde)? 
  • Hoe tevreden zijn de automobilisten met de kwaliteit en service van de verschillende typen autobedrijven?
  • Hoe loyaal zijn automobilisten naar hun autobedrijf?
  • Wat is de motivatie om trouw te zijn aan het huidige autobedrijf of om te switchen naar een ander (type) autobedrijf?

Het hele rapport is hieronder, voor leden van RAI Vereniging, te downloaden.


Contactpersoon
Eric-Jan van der Berg
Eric-Jan van der Berg
Beleidsadviseur
+31 20 504 4927