Europese goedkeuring

Europese goedkeuring

Voor veelgebruikte constructies kunt u een Europese goedkeuring (ECE of EG) aanvragen. Alleen de aanvraagformulieren van bij RAI CarrosserieNL aangesloten bedrijven nemen wij in behandeling!

ECE of EG goedkeuring

Per 2014 zijn alle EG deelrichtlijnen (dus ook voor stootbalken) ingetrokken en de ECE reglement eisen overgenomen. Indien u nog een EG-goedkeuring heeft adviseren wij u dan ook de stootbalk­goedkeuringen als ECE goedkeuring aan te vragen. Dit is een administratieve kwestie. Wat technische eisen betreft is er geen verschil tussen 70/221*2006/20 en R58.02.

Soorten stootbalken

De anvraagformulieren voor de verschillende soorten stootbalken zijn hieronder te downloaden:

• vaste stootbalk
  • scharnierende stootbalk
  • 3-delige stootbalk
  • stootbalk voor de meeneemheftruck
  • opklapbare stootbalk voor de meeneemheftruck

De keuze van het type stootbalk gaat als volgt:

• Selecteer de gewichtsklasse:
    - max. 7,5 ton
    - max. 12 ton
    - ALL
  • Maak een keuze tussen het type afschoring (gezette plaat of samengesteld uit profielen).
  • Maak een keuze tussen gebout en gelast.
  • Maak een keuze voor het type stootbalk (gesloten profiel of inkoopdeel).
    (Wanneer u een stootbalk inkoopt zoals een lichtbak (U-profiel) of ten behoeve van een meeneemheftruck, dan kiest u voor het rechter U-profiel. Bij de aanvraag dient u dan ook de goedkeuringsdocumenten van dit inkoopdeel aan ons toe te sturen, zodat dit kan worden meegenomen in de complete aanvraag voor de EG goedkeuring).

Stuur het formulier naar RAI CarrosserieNL, e-mail: carrosserienl op raivereniging punt nl.
Wij zorgen voor de verdere afhandeling ervan. De goedkeuring wordt per post aan u toegezonden.

Relevante downloads