Events RAI Automotive Industry

De sectie RAI Automotive Industry organiseert regelmatig activiteiten die zich richten op netwerken en collectieve promotie, wet- en regelgevingsvraagstukken en marktinformatie en onderzoek.

Hieronders staan de meest recente activiteiten en bijeenkomsten.

Daarnaast neemt de sectie ook deel aan verschillende bijeenkomsten van CLEPA

CLEPA meeting - 13 en 14 juni 2018
Met o.a. het CLEPA European Innovation Awards dinner, de CLEPA jaarvergadering en het CLEPA Technical Congres. Alle bijeenkomsten vinden dit jaar plaats in Nederland en worden georganiseerd door RAI Vereniging.

Holland Paviljoen Automechanika MIMS Moscow 2018

Van 27 t/m 30 augustus 2018 zal de Automechanika in Moskou plaatsvinden. De beurs omvat de volgende productgroepen: auto- en onderdelen, autowasapparatuur, werkplaats- en tankstationapparatuur, IT-producten en -diensten, accessoires en tuning. De beurs telde in 2017 ruim 1300 exposanten uit 141 landen en vond plaats op 46.500 m2 (4 hallen). In totaal waren er 26.000 bezoekers.

Collectieve stand
Vanuit een aantal leden is het verzoek gekomen voor een collectieve stand, het welbekende Holland House. In oranje huisstijl geven wij onze leden op een ruime stand de gelegenheid zich te presenteren. De stand staat in hal 8 van het Expocenter en biedt de deelnemers volop de ruimte een eigen stempel op hun standruimte te drukken. De deelnemers wordt ieder een ruimte van 20 m2 geboden, waarvan 10 m2 voor het facility plein. Op het facility plein is alle ruimte om klanten te ontvangen.

RAI Vereniging regelt alles; van standbouw tot catering, van tolk tot bitterballen. Ook dragen wij zorg voor extra exposure zoals bijvoorbeeld vloerstickers in andere hallen en logo`s op het floorplan. Het enige wat u zelf regelt is transport van uw producten en uw reis- en verblijf.

Voordelen
De reden om voor een collectieve stand te kiezen zijn divers, maar zitten allemaal in het woord collectief; als collectief kunnen we prominent en professioneel uitpakken en nemen wij veel werk uit handen. Op deze manier kunt u alle aandacht geven aan de bezoekers en scheelt het ook in de aanloop naar de beurs veel tijd en moeite.

Andere voordelen voor een collectieve stand;

• Krachten bundelen
  • Internationale beurzen toegankelijk maken
  • Benutten van elkaars netwerk
  • Gezamenlijke promotie / positionering
  • Groter bereik

Kosten
Op dit moment gaan wij uit van een stand van 160 m2 met ruimte voor 8 deelnemers.
Bij 8 deelnemers zijn de kosten € 14.000,- per deelnemer. Bij 6 deelnemers zijn de kosten € 17.000,- per deelnemer.

Meer informatie en aanmelden: Ilse Bartels

Voorjaars Netwerkdiner en Voorjaarsvergadering - 15 maart 2018
Netwerkbijeenkomst voor leden van RAI Automotive Industry met o.a. bedrijfsbezoek aan Tesla in Tilburg.

Captains' Dinner - 10 januari 2018
Het Captains' Dinner is een jaarlijks netwerkdiner voor leden en relaties van de sectie RAI Automotive Industry. Het vond plaats in de Koninklijke Industrieele Groote Club op de Dam in Amsterdam.

Najaarsmeeting bij RAI Amsterdam -  9 en 10 november 2017
Netwerkbijeenkomst voor leden van RAI Automotive Industry en AutomotiveNL. Gastheer was Inalfa Roof Systems in Venray.

Holland High Tech paviljoen op Equip Auto - 17 t/m 21 oktober
Op de Equip Auto in Parijs, een van de grootste internationale automotive aftersales-events in Europa, presenteerden Nederlandse organisaties zich op het Holland High Tech paviljoen van AutomotiveNL en RAI Automotive Industry. Een uitgebreide impressie vindt u op de site van AutomotiveNL.

Automotive Industry Seminar & Dinner - 19 oktober 2017
Diner in het kader van de reünie van de handelsmissie die in het voorjaar 2017 plaatsvond naar Georgia, South-Carolina en Tennessee. Delegaties uit die 3 staten brachten nu een tegenbezoek aan Nederland. In de ambstwoning van de ambassadeur van de VS vond het diner plaats.

Holland High Tech Paviljoen op de IAA Frankfurt - 12 t/m 17 september 2017
Uit de samenwerking met AutomotiveNL is een mooi traditie aan het ontstaan. Voor de 2e maal presenteerde de Nederlandse Automotive Industrie zich op het “Holland High Tech Paviljoen” op de IAA Frankfurt 2017. Ditmaal met een collectieve stand in de New Mobility World waar de unieke samenwerking tussen onderwijs, overheid en het bedrijfsleven (triple helix) van de  Nederlandse Automotive sector volledig tot zijn recht kwam. Het Nederlandse paviljoen van ruim 900 m2 was de grootste landelijke presentaties van de IAA 2017. De exposerende toeleveranciers richten zich primair op de Automotive OEM & First Tiers.

De bedrijven die zich op de stand presenteren zijn: Ministerie IenM, HAN, Flitsmeister, TomTom, AND, Jedlix, PIB’s E-Mobility, NXP & TU Eindhoven A-Team, Inalfa Roof Systems, Additive Industries, AXXOR, MTEE, ARRK-SGP, New Cosmos & TU Twente Green Team, GL Plastics, DSM & TU Delft Forze VII, Stahl, IMS, TATA Steel, Innolux, Van Wees, Cleantron, CLEPA, Polyscope & Claut, Lloyds & Symbol, AWL, Aludium, Tass, PAL-V en Automotive Campus Helmond met Team Fast, Amber en Lightyear.
Ook voor deze editie is weer samengewerkt met overheid (IenM en EZ), Universiteiten (Delft, Eindhoven, Twente), Hogescholen (HAN) en AutomotiveNL.

Automotive Congress - 7/8  juni 2017
200 bezoekers bezochten op 7 en 8 juni de 11de editie van het Automotive Congress op de Automotive Campus in Helmond.
Bezoekers hoorden inspirerende verhalen van gerenommeerde bedrijven als Valeo, DS Automobiles, TomTom, Schaeffler, HTSM, Mov’eo, NXP Semiconductors en Fraunhofer Institut. Daarnaast presenteerde 33 organisaties hun dienst en/of product op de beursvloer.
Het congres was georganiseerd door AutomotiveNL, Mikrocentrum en RAI Automotive Industry met 'Challenges for the Automotive Industry' als centraal thema. Naast de plenaire sessies en beursvloer werden er tours georganiseerd naar DAF Trucks N.V. en vonden er diverse parallelle sessies plaats met thema’s als Smart Mobility, Green Mobility, Manufacturing & Logistics en Materials & Design.

Voorjaars Netwerk Dinner en Voorjaarsmeeting 6 - 7 april
Op vrijdag 7 april vond de Voorjaarsbijeenkomst van RAI Automotive Industry en AutomotiveNL plaats, bij DSM Engineering Plastics / Brightlands Campus (Geleen en Chemelot) en VDL Nedcar (Born).

De avond daarvoor was de traditionele netwerkborrel met diner.
Het ochtendprogramma van 7 april startte in het Groot Auditorium van het Center Court gebouw op de Brightlands Campus in Chemelot. Na een kort openingswoord en een update over de lopende activiteiten, verzorgden Symbol en PwC twee gastpresentaties. Daarna volgen een bedrijfs- en programmapresentatie en rondleiding van de gastheren van deze ochtend, DSM Engineering Plastics en Polyscope.

Captains Dinner 11 januari 2017
Het Captains Dinner is een jaarlijks netwerkdinner voor leden en relaties van sectie RAI Automotive Industry. Dit jaar was Peter Fuss, Senior Advisory Partner Automotive at EY Germany, te gast en gaf een interessante lezing met als onderwerp: “How much human do we need in a car?” The evolution of artificial intelligence and the acceptance of autonomous vehicles.