Events RAI Automotive Industry

De sectie RAI Automotive Industry organiseert regelmatig activiteiten die zich richten op netwerken en collectieve promotie, wet- en regelgevingsvraagstukken en marktinformatie en onderzoek.

Hieronders staan de meest recente activiteiten en bijeenkomsten.

Daarnaast neemt de sectie ook deel aan verschillende bijeenkomsten van CLEPA

Voorjaars Netwerk Diner en Voorjaarsvergadering - 15 + 16 maart 2018
Netwerkbijeenkomst voor leden van RAI Automotive Industry. Het diner wordt gehouden in Kasteel Ter Worm in Heerlen. De volgende dag vindt de voorjaarsbijeenkomst plaats met internationale sprekers, gekoppeld aan een bedrijfsbezoek EKK-Eagle in Kerkrade.

CLEPA meeting - 13 en 14 juni 2018
Met o.a. het CLEPA European Innovation Awards dinner, de CLEPA jaarvergadering en het CLEPA Technical Congres. Alle bijeenkomsten vinden dit jaar plaats in Nederland en worden georganiseerd door RAI Vereniging.

Captains' Dinner - 10 januari 2018
Het Captains' Dinner is een jaarlijks netwerkdiner voor leden en relaties van de sectie RAI Automotive Industry. Het vond plaats in de Koninklijke Industrieele Groote Club op de Dam in Amsterdam.

Najaarsmeeting bij RAI Amsterdam -  9 en 10 november 2017
Netwerkbijeenkomst voor leden van RAI Automotive Industry en AutomotiveNL. Gastheer was Inalfa Roof Systems in Venray.

Holland High Tech paviljoen op Equip Auto - 17 t/m 21 oktober
Op de Equip Auto in Parijs, een van de grootste internationale automotive aftersales-events in Europa, presenteerden Nederlandse organisaties zich op het Holland High Tech paviljoen van AutomotiveNL en RAI Automotive Industry. Een uitgebreide impressie vindt u op de site van AutomotiveNL.

Automotive Industry Seminar & Dinner - 19 oktober 2017
Diner in het kader van de reünie van de handelsmissie die in het voorjaar 2017 plaatsvond naar Georgia, South-Carolina en Tennessee. Delegaties uit die 3 staten brachten nu een tegenbezoek aan Nederland. In de ambstwoning van de ambassadeur van de VS vond het diner plaats.

Holland High Tech Paviljoen op de IAA Frankfurt - 12 t/m 17 september 2017
Uit de samenwerking met AutomotiveNL is een mooi traditie aan het ontstaan. Voor de 2e maal presenteerde de Nederlandse Automotive Industrie zich op het “Holland High Tech Paviljoen” op de IAA Frankfurt 2017. Ditmaal met een collectieve stand in de New Mobility World waar de unieke samenwerking tussen onderwijs, overheid en het bedrijfsleven (triple helix) van de  Nederlandse Automotive sector volledig tot zijn recht kwam. Het Nederlandse paviljoen van ruim 900 m2 was de grootste landelijke presentaties van de IAA 2017. De exposerende toeleveranciers richten zich primair op de Automotive OEM & First Tiers.

De bedrijven die zich op de stand presenteren zijn: Ministerie IenM, HAN, Flitsmeister, TomTom, AND, Jedlix, PIB’s E-Mobility, NXP & TU Eindhoven A-Team, Inalfa Roof Systems, Additive Industries, AXXOR, MTEE, ARRK-SGP, New Cosmos & TU Twente Green Team, GL Plastics, DSM & TU Delft Forze VII, Stahl, IMS, TATA Steel, Innolux, Van Wees, Cleantron, CLEPA, Polyscope & Claut, Lloyds & Symbol, AWL, Aludium, Tass, PAL-V en Automotive Campus Helmond met Team Fast, Amber en Lightyear.
Ook voor deze editie is weer samengewerkt met overheid (IenM en EZ), Universiteiten (Delft, Eindhoven, Twente), Hogescholen (HAN) en AutomotiveNL.

Automotive Congress - 7/8  juni 2017
200 bezoekers bezochten op 7 en 8 juni de 11de editie van het Automotive Congress op de Automotive Campus in Helmond.
Bezoekers hoorden inspirerende verhalen van gerenommeerde bedrijven als Valeo, DS Automobiles, TomTom, Schaeffler, HTSM, Mov’eo, NXP Semiconductors en Fraunhofer Institut. Daarnaast presenteerde 33 organisaties hun dienst en/of product op de beursvloer.
Het congres was georganiseerd door AutomotiveNL, Mikrocentrum en RAI Automotive Industry met 'Challenges for the Automotive Industry' als centraal thema. Naast de plenaire sessies en beursvloer werden er tours georganiseerd naar DAF Trucks N.V. en vonden er diverse parallelle sessies plaats met thema’s als Smart Mobility, Green Mobility, Manufacturing & Logistics en Materials & Design.

Voorjaars Netwerk Dinner en Voorjaarsmeeting 6 - 7 april
Op vrijdag 7 april vond de Voorjaarsbijeenkomst van RAI Automotive Industry en AutomotiveNL plaats, bij DSM Engineering Plastics / Brightlands Campus (Geleen en Chemelot) en VDL Nedcar (Born).

De avond daarvoor was de traditionele netwerkborrel met diner.
Het ochtendprogramma van 7 april startte in het Groot Auditorium van het Center Court gebouw op de Brightlands Campus in Chemelot. Na een kort openingswoord en een update over de lopende activiteiten, verzorgden Symbol en PwC twee gastpresentaties. Daarna volgen een bedrijfs- en programmapresentatie en rondleiding van de gastheren van deze ochtend, DSM Engineering Plastics en Polyscope.

Captains Dinner 11 januari 2017
Het Captains Dinner is een jaarlijks netwerkdinner voor leden en relaties van sectie RAI Automotive Industry. Dit jaar was Peter Fuss, Senior Advisory Partner Automotive at EY Germany, te gast en gaf een interessante lezing met als onderwerp: “How much human do we need in a car?” The evolution of artificial intelligence and the acceptance of autonomous vehicles.