Activiteiten RAI Aftermarket

De sectie RAI Aftermarket organiseert regelmatig activiteiten die zich richten op netwerken en collectieve promotie, wet- en regelgevingsvraagstukken en marktinformatie en onderzoek.

Hieronder staan de meest recente activiteiten en bijeenkomsten én de activiteiten die nog op het programma staan.

Daarnaast neemt de sectie ook deel aan verschillende bijeenkomsten van  de Europese koepelorganisatie FIGIEFA.

Vakreis RAI Aftermarket Automechanika Shanghai

RAI Aftermarket organiseert van 29 november t/m 4 december 2019 een vakreis naar Shanghai. We zijn te gast bij BOSCH en MPM en bezoeken ‘de’ grootste Automotive Aftermarket vakbeurs van China; de Automechanika Shanghai 2019. Dé vakbeurs voor de automotive aftermarket in China. Net als de ons bekende Automechanika in Frankfurt maar dan groter, uitdagender en op een te gekke locatie in Shanghai. Als hotel kiezen we voor het Hyatt Place Shanghai Hongqiao CBD. Een modern en relatief nieuw hotel. Centraal gelegen voor de activiteiten en locaties in het reisprogramma.

Reisprogramma

• Vrijdag 29 november = 17.50 uur vertrek Schiphol (KL0895) naar Pudong Airport Shanghai
  • Zaterdag 30 november = 10.50 uur aankomst Shanghai / naar Hotel / Get Together Diner
  • Zondag 1 december =  Cultuur en bezienswaardigheden / City Bicycle Road Trip
  • Maandag 2 december = Bedrijfsbezoek BOSCH Suzhou en MPM Shanghai
  • Dinsdag 3 december = Beursbezoek Automechanika
  • Woensdag 4 december = 12.40 uur terugreis (KL0896) en aankomst Amsterdam (17.45 uur)

Deelnamekosten zijn voor eigen rekening. Qua indicatie kunt u gemakshalve uitgaan van een vliegticket van ongeveer € 1.200,- , hotelovernachting (5 dagen) € 500,- en eten/drinken € 250,-. Wat in totaal zo’n € 1.950,- maakt.

Stuur een mail naar Jeroen van de Braak van RAI Aftermarket. In verband met de verdere voorbereidingen willen wij u vragen uw interesse voor 15 september kenbaar te maken. Wij nemen dan contact met u op om ook uw wensen en verwachtingen door te spreken. Om op basis hiervan het definitieve programma samen te stellen.

Vakmiddag op de vakbeurs ReMaTec - 24 juni 2019

Speciale vakmiddag op de beurs ReMaTec over duurzaam onderhoud, in een samenwerking tussen ARN, BOVAG, FOCWA, RAI Aftermarket en STIBA georganiseerd.

Voorjaarsdiner - 10 april 2019

Tijdens het Voorjaarsdiner op 10 april presenteerde onze beleidsadviseur Eric-Jan van der Berg op basis van ICDP-onderzoek een nieuwe analyse waarbij de Europese trends in onderhoud en reparatie staan centraal. De ICDP-presentatie geeft u extra inzicht in klanttevredenheid, nieuwe servicemodellen, zelfdiagnose en verwachtingen bij nieuwe mobiliteitsdiensten. Hierbij werd vooral ingegaan op de kansen die digitalisering de aftermarket te bieden heeft.

Holland Paviljoen Automechanika MIMS Moscow 2018

Van 27 t/m 30 augustus 2018 vond de Automechanika in Moskou plaats. De beurs omvat de volgende productgroepen: auto- en onderdelen, autowasapparatuur, werkplaats- en tankstationapparatuur, IT-producten en -diensten, accessoires en tuning.
Het Holland Paviljoen waarin ABS All Brake Systems BV, BSG Auto Parts en Nederlandse Radiateuren Fabriek BV NRF zich presenteerden had een echt Hollandse ‘look and feel’. De Holland borrel waar leden en relaties elkaar konden ontmoeten ontbrak natuurlijk niet.

Voorjaarsdiner RAI Aftermarket - 11 april 2018

Het bekende Voorjaarsdiner vond ditmaal plaats op landgoed De Salentein in Nijkerk. Het was dit jaar een extra feestelijke editie rondom ons 125 jarig bestaan.

Studiereis RAI Aftermarket AAPEX & SEMA Show Las Vegas 29 oktober - 3 november 2017

RAI Aftermarket organiseerde van 29 oktober t/m 3 november 2017 een studiereis naar Las Vegas. We bezochten ‘de’ twee grootste Automotive Aftermarket beurzen van Amerika; de AAPEX & SEMA Show.
In samenwerking met de Amerikaanse ambassade in Den Haag was een interessant en uitdagend programma samengesteld met inspirerende meetings, seminars, netwerk events, recepties, matchmaking-afspraken en natuurlijk toegang tot de IBC-services (International Buyer Center).