RAI Mobiliteitsdiner

26 maart 2019

Jaarlijks organiseert RAI Vereniging het RAI Mobiliteitsdiner waar prominente gasten uit de mobiliteitsbranche, politiek, overheid en wetenschap voor worden uitgenodigd. In 2019 vond het RAI Mobiliteitsdiner plaats op 25 maart in de Glazen Zaal in Den Haag.

Gouden RAI Wiel
Tijdens het diner wordt de RAI Mobiliteitsprijs ‘Het Gouden RAI Wiel’ uitgereikt aan een persoon of organisatie die zich op nationaal of internationaal niveau heeft onderscheiden op het gebied van verkeer en vervoer.
Snellaadbedrijf Fastned heeft in 2019 het Gouden RAI Wiel ontvangen uit handen van staatssecretaris Van Veldhoven van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het Comité van Aanbeveling roemt Fastned onder meer voor haar bijdrage om elektrisch rijden te stimuleren in Nederland.

Het Gouden RAI Wiel is in 2003 in het leven geroepen om personen of instellingen te eren en te stimuleren, die zich op nationaal of internationaal niveau onderscheiden op het gebied van verkeer en vervoer of van vervoermiddelen in brede zin.

De vijfkoppige jury van Het Gouden RAI Wiel bestaat uit voorzitters van diverse belangenorganisaties. Naast RAI Vereniging voorzitter Steven van Eijck hebben in de jury zitting Hans de Boer (voorzitter VNO-NCW), Maxime Verhagen (Voorzitter Bouwend Nederland), Frits van Bruggen (Hoofddirecteur ANWB) en Berto Eckhardt ( Bondsvoorzitter BOVAG)

Winnaars
Hieronder treft u de eerdere winnaars van het Gouden RAI Wiel aan.

2018 Melanie Schultz van Haegen
2017 Wim van der Leegte, VDL
2016 Strategic Area Smart Mobility van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e)
2015 Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM)