RAI Jubileum Ritten 2018

In ons jubileumjaar hebben wij ervoor gekozen om de bekende ‘RAI Klassieker Rit’ wat anders aan te pakken dan gebruikelijk. Bij deze speciale editie op zaterdag 9 juni heeft u de keus uit maar liefst 4 verschillende ritten. Voor leden en hun medewerkers en relaties van RAI Vereniging.

RAI Klassieker Rit 2016

RAI Jubileum Rit
Deze 'puzzel' rit is zowel voor klassieke- als bijzondere motorvoertuigen. Denk bij deze laatste categorie aan voertuigen aangepast door Auto Aanpassers Nederland of voertuigen uitgerust met de modernste technieken, ADAS-systemen etc.

Aan de hand van diverse systemen zoals bolletje-pijltje, foto’s en ingetekende lijn wordt er een route van ongeveer 80 kilometer gereden.

Voor deelname aan de RAI Jubileum Rit gelden de volgende voorwaarden:

• U beschikt over een klassiek motorvoertuig (auto, vrachtauto of motorfiets). Dit betekent dat het voertuig ouder dan 25 jaar is.
  • Deelname is ook mogelijk met een motorvoertuig aangepast door Auto Aanpassers Nederland.
  • Daarnaast is het ook mogelijk deel te nemen met een bijzonder voertuig jonger dan 25 jaar. Denk daarbij aan motorvoertuigen uitgerust met de nieuwste technieken, ADAS-systemen etc.
  • Een equipe bestaat uit maximaal 4 personen.

RAI Motor Rit
De route wordt samen met een medewerker van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging KNMV gereden.

Deelname aan de RAI Motor Rit staat open voor alle typen motorfietsen.

RAI Wieler Rit
Geen keiharde race, maar wel een rit voor de sportieve fietser. Op een vlak stuk weg moet u 28 km per uur kunnen rijden. De rit wordt onder begeleiding van ex-profwielrenner Rob Harmeling en ex-profschaatser Erben Wennemars gereden. De coaches houden onderweg rekening met het niveau van de deelnemers. Afhankelijk van de gekozen extra uitdagingen rijdt u een afstand van ongeveer 55, 66 of 80 kilometer.

Voor deelname aan de RAI Wielerrit gelden de volgende voorwaarden:

• Voor alle typen racefietsen.
  • E-bikes zijn uitgesloten van deelname.

RAI Fiets Rit
De RAI Fiets Rit is een ontspannen toertocht van ongeveer 40 kilometer voor alle typen fietsen, waaronder ook de e-bike. De fietsers worden begeleid door ex-profwielrenner Henry Dorgelo. Henry is een coach met een schat aan ervaring die hij met passie en humor overbrengt op de groep.

Deelname aan de RAI Fiets Rit staat open voor alle typen fietsen en e-bikes.

Programma
We starten bij Pon in Leusden. Daar staat tussen 8.45 - 9.15 uur koffie en thee met iets lekkers klaar, waarna onze algemeen voorzitter Steven van Eijck alle deelnemers welkom zal heten.

Het eerste programmaonderdeel is een inspirerende lezing van oud-topsporters Erben Wennemars en Rob Harmeling waarin passie, samenwerken en verbinden centraal zullen staan. De heren begeleiden na afloop ook de deelnemers aan de RAI Wieler Rit.

Rond 10.00 uur wordt het eerste startschot gegeven, waarna we halverwege de ritten een tussenstop maken voor een lichte lunch/snack. We proberen deze pauze voor alle deelnemers op dezelfde locatie plaats te laten vinden. De dag wordt afgesloten met een BBQ/buffet.

Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan de RAI Jubileum Ritten. Indien u zich na inschrijving afmeldt, geldt dat er tot en met zondag 20 mei 2018 geen kosten worden doorbelast. Bij een afmelding na 20 mei 2018 wordt er € 50,- per persoon in rekening gebracht.

Voor aanmelding verzoeken wij u eerst de algemene voorwaarden te lezen.

Aanmelden voor de RAI Jubileum Rit

Aanmelden voor de RAI Motor Rit, RAI Wieler Rit en RAI Fiets Rit