125 jaar RAI Vereniging

In december viert RAI Vereniging haar 125ste verjaardag. Al 125 jaar zijn we als vereniging samen bezig met de toekomst van mobiliteit.

125 jaar RAI Vereniging

Ook dit jaar pakken we de uitdagingen op die geformuleerd zijn door het kabinet en liefst kijken we nog even verder vooruit.

Als geen ander weten wij dat wet- en regelgeving en belastingen zullen moeten worden omgebouwd om toekomstbestendig te worden. We ontwikkelen en ondersteunen verder op onderwerpen als smart mobility en Mobility as a Service. Op het gebied van schoon en zuinig vragen we dit jaar extra aandacht voor de tank- en laad infrastructuur die nodig is om serieuze stappen te zetten naar  vervoer zonder schadelijke uitstoot.

De negen secties hebben ambitieuze plannen voor 2018 opgesteld om de belangen van de leden te behartigen. De belangrijkste projecten per sectie leest u hieronder in de ‘Roadmap 125 jaar RAI Vereniging’ voor ons jubileumjaar.

Uitreiking Fiets Awards

Op 2 maart stond de uitreiking van de Fiets, E-bike, Speed E-bike, Racefiets en MTB van het Jaar en de Fiets Innovatie Awards in het kader van 125 jaar RAI Vereniging.

Mobiliteitsdiner

Op 26 maart rolde de Ridderzaal de rode loper uit voor de jubileumeditie van ons jaarlijks diner pensant met ministers, professoren, voorzitters van mobiliteitsorganisaties, leden van de Tweede Kamer en de voorzitters van de secties. Tijdens het diner werd Het Gouden RAI wiel uitgereikt aan oud-minister Melanie Schultz van Haegen.

Start Studenten Challenge

Tijdens het Mobililiteitsdiner werd het startschot gegeven voor de Gouden RAI Wiel Studentenprijs 2018. Studenten uit heel Nederland worden uitgenodigd om hun ideeën over ‘Mobiliteit & Toekomst’ te verwoorden en vorm te geven. Meer informatie over de prijs is te vinden op de website.

NationaalVerkeersveiligheidsCongres

Op 26 april is de RAI Vereniging hoofdpartner van dit tweejaarlijkse congres over verkeersveiligheid. In en om het dagprogramma heen laten we samen met onze leden zien hoe we de veiligheid in het verkeer vergroten.

Jubileumrit

Op zaterdag 9 juni een heel bijzondere editie van de jaarlijkse RAI Klassieker Rit: niet alleen klassieke (vracht)auto's kunnen meedoen, maar ook (race)fietsen en motoren.

Mobiliteitsweek

Op 13 juni worden tijdens het CLEPA Innovation Awards Gala Dinner in het Gemeente Museum Den Haag de CLEPA Innovation Awards uitgereikt.
Op 14 juni is het gezamenlijke diner van ACEA, CLEPA en FIA in het Louwman Museum.

RAI Verenigingsdag

Op woensdag 7 november staat de RAI Verenigingsdag  gepland. Dit jaar met de blik vol op de toekomst van mobiliteit met een TEDx-like aanpak.

Jubileumfeest 125 jaar

Op 29 november nodigen we alle leden en hun medewerkers die actief betrokken zijn bij RAI Vereniging, samen met hun partners, uit voor een groot jubileumfeest in RAI Amsterdam.

Verjaardag

We vieren onze verjaardag onder andere met een speciale jubileumeditie van Go!Mobility die verschijnt op onze verjaardag, 17 december.