Persreactie RAI Vereniging ANWB onderzoek e-bikes en fietsaccu’s

04-07-2017

RAI Vereniging heeft kennis genomen van het onderzoek van de ANWB onder consumenten over e-bikes en fietsaccu’s. Een elektrische fiets is een nieuw product en daarom voor veel gebruikers een nieuwe ervaring. Goede informatie over het gebruik, onderhoud en levensduur van dit product, waaronder de accu, is daarom van groot belang. Onze leden A-merken doen dat zo transparant en uitgebreid mogelijk via onder meer hun websites en dealernetwerk.

Uit berichtgeving afgelopen jaar bleek dat consumenten de informatievoorziening over fietsaccu’s nog onvoldoende vonden.

Volgens RAI Vereniging is het de gezamenlijke verantwoordelijkheid van fabrikanten, dealers en consumentenorganisaties om gebruikers zo goed mogelijk hierover te informeren.

Gouden regels
Daarom heeft RAI Vereniging afgelopen jaar samen met haar leden het initiatief genomen om met de ANWB en de Fietsersbond de voorlichting verder te verbeteren.

Hieruit zijn een set van tips en adviezen voor consumenten, 'Gouden regels', opgesteld over de levensduur en het onderhoud van fietsaccu’s. Daarnaast werken de leden van RAI Vereniging op basis van hun ervaringen en kennis continue aan verbetering van de informatievoorziening op hun sites en voorlichting aan de dealers.

Volgens RAI Vereniging moeten we de uitkomsten van dit ANWB-onderzoek serieus nemen. De organisatie wil daarom samen met alle partijen om tafel om te kijken op welke manier de informatievoorziening richting de consument verder kan worden verbeterd.