Markt reageert enthousiast op MobiliteitsRAI

06-04-2017

Het nieuwe initiatief MobiliteitsRAI, een driedaags platform (beurs en congres) voor alle professionals in de mobiliteitsbranche, is door bedrijven uit de sector positief ontvangen.

MobiliteitsRAI

Brancheorganisaties, waaronder ondernemersvereniging evofenedex, zijn aangesloten bij het congresprogramma en vele bekende trailer-, carrosseriebouwers en onderdelenleveranciers hebben zich gemeld voor deelname aan de beurs.

De MobiliteitsRAI vindt plaats van donderdag 19 tot en met zaterdag 21 oktober in RAI Amsterdam.

Bekende namen
Het nieuws over de lancering van de MobiliteitsRAI verspreidde zich als een lopend vuurtje. Inmiddels hebben tientallen bedrijven zich gemeld voor deelname, waaronder bekende namen uit de trailer-, carrosserie- en inbouwwereld.

Zo verwoordt Steven Heersma van Veth Automotive, internationaal actief op het gebied van bedrijfswagenaanpassingen en –inrichtingen zijn deelname: “Wij geloven in het concept van de MobiliteitsRAI en denken dat zowel onze Nederlandse als onze buitenlandse klanten de beurs komen bezoeken. De MobiliteitsRAI is daarmee voor ons de meest efficiënte en effectieve manier van relatiebeheer die wij tot onze beschikking hebben.”

Ook Gert-Jan Karhof van Karhof Carrosserieën B.V. is uitgesproken: “Karhof Carrosserieën B.V biedt door haar veelzijdigheid aan bedrijven carrosserie oplossingen voor alle vormen van goederen- en distributievervoer, voor iedere inzet en voor elk type voertuig. Onze deelname aan de MobiliteitsRAI is dan ook een logische, gezien de brede bezoekersdoelgroep die deze beurs komt bezoeken”.

Dhollandia, marktleider op het gebied van laadkleppen, is eveneens van de partij. Algemeen Directeur Danny de Beule: “Op een evenement als de MobiliteitsRAI kunnen wij niet ontbreken. Niet alleen verwachten we hier de juiste bezoekers als klant te mogen verwelkomen, ook het contact met de bedrijven die deelnemen aan de beurs is voor ons van groot belang. Voor ons kan het aanbod van mobiliteitsproducten en diensten dan ook niet breed genoeg zijn.”

Naast bovengenoemde bedrijven staan ook Anteo, Autec-VLT, Drotech, Broshuis, Bott Nederland, Carrosserie Elenbaas, Oliehandel De Croon en meer op het lijstje van aanmeldingen. Ook is de organisatie in gesprek met de truck- en bestelautomerken.

Congres
Naast het driedaagse beursprogramma bestaat MobiliteitsRAI 2017 uit een tweedaags congres, op donderdag 19 en vrijdag 20 oktober. Het congres, dat in samenwerking met de sector georganiseerd wordt, heeft als doel om alle professionals uit de mobiliteitssector, beleidsmakers en politici e.a. samen te brengen en kennis te delen.

Henk Bos, manager leden- en verenigingszaken bij RAI Vereniging: "We geven met diverse marktpartijen invulling aan het congres, met als doel een platform te bieden voor professionals in de mobiliteitssector. Ik ben blij met de positieve reacties uit het veld over de formule om congres en beurs te combineren. Inmiddels krijgt het programma vorm en kunnen we onderdelen al met pen opschrijven. Zo zal RAI Vereniging samen met ondernemersvereniging evofenedex een summit organiseren, waarbij bestelautomerken en verladers elkaar nog beter leren kennen. Het worden inspiratievolle dagen!"

Over de MobiliteitsRAI
De MobiliteitsRAI is een geheel nieuw zakelijk platform voor alle professionals in de mobiliteitsbranche en wordt tweejaarlijks georganiseerd door RAI Amsterdam onder auspiciën van RAI Vereniging. Door het koppelen van een driedaagse beurs aan een tweedaags congresprogramma, wordt één moment en plek gecreëerd waar de mobiliteit van morgen centraal staat.

Tijdens de eerste editie, die plaatsvindt van donderdag 19 t/m zaterdag 21 oktober in RAI Amsterdam, ligt de nadruk op producten, diensten en onderhoud gericht op trailer-, carrosseriebouw en inbouw van zwaar en licht wegtransport. Het uitgebreide congresprogramma verrijkt, daagt uit en behandelt actuele vraagstukken, nieuwe ontwikkelingen, trends en regelgeving. De MobiliteitsRAI heeft de ambitie om vanaf 2019 en later door te groeien naar één platform waar alle modaliteiten, producten en diensten op het gebied van mobiliteit vertegenwoordigd zijn.

Meer informatie is te vinden op www.mobiliteitsrai.nl. De MobiliteitsRAI is tevens te volgen via Facebook en Twitter.