Nederlandse automotive industrie presenteert zich op IAA 2017 Frankfurt

12-09-2017

Voor de 2e maal presenteert de Nederlandse automotive industrie zich met het “Holland High Tech Paviljoen” op de IAA Frankfurt 2017, van 12 tot en met 17 september.

New Mobility World Hal 3.1
Deze keer met een collectieve stand in de 'New Mobility World’, waar de unieke samenwerking tussen onderwijs, overheid en het bedrijfsleven (triple helix) van de  Nederlandse automotive sector volledig tot zijn recht zal komen.

Dit Nederlandse paviljoen van ruim 900 m2 is de grootste landelijke presentaties van de IAA 2017. De exposerende toeleveranciers richten zich primair op de Automotive OEM & First Tiers.

Door de wereldwijd leidende positie van de Duitse automotive industrie in technologie en styling wordt de IAA door insiders als meest belangrijkste ter wereld aangemerkt.

Buiten een miljoenenpubliek, aan bezoekers, via internet of TV, vindt u hier vooral de eerste twee persdagen- en twee daaropvolgende vakdagen, vanuit de “OEM’s” en “First-Tiers” alle “decisionmakers”.

Deelnemers
Bedrijven en organisaties die zich op onze stand presenteren zijn, in willekeurige volgorde: Ministerie van Infrastructuur en Milieu, New Cosmos, TU-Twente Green Team, TomTom, Flitsmeister, AND, HAN, Jedlix, PIB's E-Mobility, TU-E A-Team, Automotive Campus Helmond, TU-E Team Fast, Start-up Team Lightyear, MTEE, ARRK-SPG, PAL-V, DSM, TU Delft Forze VII, Stahl, IMS , AXXOR, Tata Steel, Innolux, Additive Industries, Van Wees, GL-Plastics, Cleantron, TU-E Team Ecomotive, Trippl, Polyscope, Claut, Lloyds, Symbol, AWL-Techniek, Aludium, TASS International alsmede de -mede- door RAI Vereniging opgerichte Europese Automotive Toeleveranciers Federatie: “Clepa”. Verder zijn buiten ons paviljoen met eigen stands op de IAA 2017 vertegenwoordigd, onze RAI leden: Prodrive, TomTom, Inalfa Roof Systems, Hella, Bosch, Chassis Brakes International, NXP, EKK-Eagle, Apollo-Vredestein, Continental, Gates, SKF, Valeo en Sensata.

Ook voor deze editie werken wij weer samen met de overheid (IenM en EZ), universiteiten (Delft, Eindhoven, Twente), Hogescholen (HAN) en AutomotiveNL.

Exposantenbrochure
Kijkt u vooral ook naar de Exposantenbrochure en de Flyer, die u hiernaast als download vindt.

Op de kaart
De Nederlandse automotive toeleveranciers en Smart Mobility-deelnemers zetten tijdens de twee persdagen (12 + 13 september 2017), de aansluitende twee vakdagen (14 + 15 september 2017) alsmede het aansluitende consumentenweekend (16 + 17 september 2017) Nederland als High Tech Automotive land op de kaart.

De pers- en vakdagen van de beurs zijn ook voor u een uitstekende ontmoetingsplaats om uw laatste innovaties te presenteren aan zowel de wereldwijde automobielfabrikanten, als aan hun “First-Tier”-toeleveranciers.

Collectieve stand
Met een stand in het “Holland High Tech Paviljoen” presenteert Nederland zijn unieke mogelijkheden in hal 3.1. Centraal gelegen en met beschikking over een gezamenlijke bar, keuken, zitjes, bediening en professionele uitstraling. Tijdens deze 2e IAA Frankfurt editie zullen we extra uitpakken qua Hollandse uitstraling en activiteiten!

Innovatiekracht
De Nederlandse toeleverindustrie speelt een belangrijke rol in de internationale personen- en vrachtwagenwereld. De innovatiekracht, betrouwbaarheid en kwaliteit van Nederlandse hightech automotive producten wordt internationaal geroemd en veelal als voorbeeld gesteld.

Nederland heeft een vitale automotive sector. Diverse onderwerpen staan in het brandpunt van de belangstelling van de internationale Automotive industrie en hebben een grote groeipotentie. In dichtbevolkte landen zoals Nederland zijn de eisen op het gebied van stedelijke mobiliteit, intelligente stadsplanning en milieuvriendelijke vervoersoplossingen hoog. Nederlandse oplossingen om CO2-uitstoot en andere emissies te beperken lopen uiteen van het lichter fabriceren van voertuigen tot elektrische en hybride aandrijflijnen en slimme mobiliteit.

Holland Borrel op 14 september
RAI Automotive Industry en AutomotiveNL nodigen u, in samenwerking met de Nederlandse Ambassade in Berlijn en het Consulaat-Generaal te München, van harte uit voor de inmiddels befaamde Holland Borrel op 14 september.

Aanmelden daarvoor graag met een e-mail aan: Joyce de Bie (j.d.bie@raivereniging.nl). Wij kijken ernaar uit u als onze gast te mogen begroeten. U ontvangt overigens geen bevestiging.

Duitslandnieuws
Onlangs plaatste Duitslandnieuws een zeer uitvoerig artikel over dit initiatief.

Meer informatie: Jeroen van de Braak