Campagne "Kies de Beste Band" in 'winterstand'

13-11-2017

Ook dit najaar krijgen automobilisten in de campagne “Kies de Beste Band” weer het advies om veilig de winter in te gaan door te kiezen voor winterbanden. Als de temperaturen onder de 7 °C zakken, is het verstandiger om te kiezen voor winterbanden. Daarom staat de campagne Kies de Beste Band vanaf eind oktober in het teken van winterbanden.

Kies de beste band

Doel van de campagne, waarin RAI Vereniging samenwerkt met onder meer het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, is het grote publiek meer bewust te maken van het belang van goede banden.

Automobilisten worden onder andere via matrixborden boven de snelweg, beeldschermen op tankstations en een online campagne geïnformeerd over de voordelen van winterbanden en geadviseerd tijdig een afspraak te maken voor hun bandenwissel.

Winterbandenquiz
Verder kunnen berijders deelnemen aan een winterbandenquiz, waarbij men kans maakt op een van de drie sets winterbanden die worden weggegeven door BOVAG, RAI Vereniging en VACO.

Matrixborden en narrowcasting
De boodschap staat inmiddels ook op de bekende matrixborden boven de snelwegen en er wordt gestart wordt met narrowcasting in de tankstations.

Promotiemateriaal
Voor wie mee wil werken aan de wintercampagne, is een downloadpagina beschikbaar, waarop verschillende promotiemiddelen zoals banners, afbeeldingen, animaties en een tool om eigen promotiemateriaal (poster) te maken te vinden zijn.

Campagneleaflet
Tenslotte heeft het campagneteam, om de verschillende doelgroepen in de branche te attenderen op deze wintercampagne van Kies de Beste Band, een leaflet ontwikkeld om op een redelijk eenvoudig wijze dealers en/of klanten doelgericht geïnformeerd kunnen worden teneinde het gezamenlijke bereik van de publiekscampagne te vergroten.

Sticker adviesspanning
In de komende editie van GO!Mobility Magazine zal een sticker zijn bijgesloten over de adviesspanning voor iedere auto(mobilist) die inmiddels op meer dan 2.000 luchtpompen verspreid over Nederland is te vinden. Meer aandacht voor de adviesspanning kan iedere automobilist enkele tientallen euro’s per jaar schelen. Maar misschien nog wel belangrijker is dat we op die manier met elkaar weer een steentje bijdragen aan een beter klimaat. We hopen dat u daar met deze sticker ook een bijdrage aan kunt leveren door deze op een slimme plek te gebruiken.