ANWB: 38% Nederlandse automobilisten vindt elektrisch rijden interessant

06-12-2017

De ANWB presenteerde deze week de ‘Elektrisch Rijden Monitor 2017’, waarmee zij in kaart wil brengen hoe de elektrische auto zich in Nederland ontwikkelt, hoe de consument daarop reageert en welke belemmeringen worden ervaren.

elektrische auto

Met deze monitor wil de ANWB haar leden en partners informeren en elektrisch rijden in Nederland stimuleren. Om de voortgang hiervan goed te kunnen volgen, gaat zij de Elektrisch Rijden Monitor jaarlijks uitbrengen.

De monitor 2017 toont de belangrijkste redenen waarom 38 procent van de automobilisten interesse heeft voor een elektrische auto en waarom zij daar wel, of (nu) juist (nog) niet, voor zouden kiezen.

De opmars van elektrisch rijden zet gestaag door en wordt door de politiek ondersteund, bijvoorbeeld in het regeerakkoord waarin staat dat het Kabinet wil dat er vanaf 2030 geen nieuwe auto’s meer worden verkocht die op fossiele brandstof rijden.

Betrokkenheid
RAI Vereniging is in deze editie van de monitor in het geheel niet gekend. Opmerkelijk, maar afgesproken is inmiddels wel dat bij een nieuwe ronde van dit onderzoek de leden van RAI Vereniging nadrukkelijk betrokken zullen worden. Er is nog een lange weg te gaan voor de échte doorbraak van elektrisch rijden, waarbij zij immers een overduidelijke rol hebben.

Meer informatie: Wijnand de Geus