Bedrijfsbezoek Nissan Motor Parts Center

01-11-2017

Op 22 november kunnen RAI CarrosserieNL-leden een bedrijfsbezoek brengen aan het Nissan Motor Parts Center te Amsterdam. Dat maakt onderdeel uit van de RAI Verenigingsdag.

RAI Verenigingsdag

Het Nissan Motor Parts Center is een 90.000 m² groot distributiecentrum voor auto-onderdelen van Nissan.

Deze onderdelen, bijna een half miljoen verschillende, worden vanuit Japan en Europa aangeleverd en van hieruit naar de Europese dealers gedistribueerd.

Wat vandaag wordt besteld, ligt de volgende ochtend bij de dealer. Dit is alleen mogelijk dankzij een strak georganiseerd logistiek proces.

U krijgt een rondleiding door het distributiecentrum, waarvan een gedeelte volledig is geautomatiseerd.

Meld u snel aan want er is slechts plaats voor 50 deelnemers.

Het volledige programma van de RAI Verenigingsdag treft u onderstaand.

11.30 uur                   Ontvangst met lunch
12.00 uur                   Vertrek naar Nissan met bus
12.30 uur                   Ledenvergadering sectie RAI CarrosserieNL
13.30 uur                   Rondleiding Nissan Motor Parts Center
14.45 uur                   Vertrek naar RAI Amsterdam
15.00 uur                   Koffie-break
15.15 uur                   Kennissessies

A. Nieuwe EU privacy wetgeving; afwachten is geen optie

Eind mei 2018 wordt nieuwe Europese wetgeving van kracht met betrekking tot privacy; de “Algemene  Verordening Gegevensbescherming” (AVG). Deze heeft vergaande gevolgen voor uw bedrijfsvoering. In het directe verlengde van dit onderwerp, ligt de “zorgplicht” ten aanzien van (cyber-)security en hoe u uw organisatie en processen op een juiste manier inricht. Wat staat u te wachten en waar moet u rekening mee houden en welke maateregelen moet u treffen? Eén ding is zeker: afwachten is geen optie.

B. Smart Mobility; waar hebben we het over?

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen Smart Mobility? Welke randvoorwaarden zijn nodig en welke mogelijkheden heeft dit voor u?

16.00 uur                  Algemene Ledenvergadering
16.45 uur                  Gastspreker: Frederik Nieuwenhuys, online supermarkt PICNIC
17.00 uur                  Netwerkborrel

RAI Vereniging, gebouw Amtrium, 4e etage