Activiteiten RAI Aftermarket

De sectie RAI Aftermarket organiseert regelmatig activiteiten die zich richten op netwerken en collectieve promotie, wet- en regelgevingsvraagstukken en marktinformatie en onderzoek.

Voorjaarsdiner

Hieronder staan de meest recente activiteiten en bijeenkomsten én de activiteiten die nog op het programma staan.

Daarnaast neemt de sectie ook deel aan verschillende bijeenkomsten van  de Europese koepelorganisatie FIGIEFA.

Presentatie van de update van de scenariostudie 'Sturen en Schakelen' - januari 2018

RAI Vereniging en BOVAG willen een gefundeerde discussie over de toekomst voeden en dit vertalen in nieuwe inzichten voor leden en krachtige initiatieven die het collectief dienen. Samen met onderzoeksbureau Jester Strategy hebben ze in 2014 vier scenario’s voor de aftersales markt in de komende tien jaar uitgewerkt. Het onderzoeksrapport “Sturen en Schakelen” bevat een inventarisatie van dominante veranderfactoren waarvan de impact en de mate van (on)zekerheid zijn gewogen.

Studiereis RAI Aftermarket AAPEX & SEMA Show Las Vegas 29 oktober - 3 november

RAI Aftermarket organiseerde van 29 oktober t/m 3 november 2017 een studiereis naar Las Vegas. We bezochten ‘de’ twee grootste Automotive Aftermarket beurzen van Amerika; de AAPEX & SEMA Show.
In samenwerking met de Amerikaanse ambassade in Den Haag was een interessant en uitdagend programma samengesteld met inspirerende meetings, seminars, netwerk events, recepties, matchmaking-afspraken en natuurlijk toegang tot de IBC-services (International Buyer Center).

Voorjaarsdiner

Op 18 april vond de zesde editie van het Voorjaarsdiner van RAI Aftermarket plaats. Dit informele netwerkdiner is inmiddels uitgegroeid tot een jaarlijkse traditie voor de Nederlandse aftermarket. Een goede gelegenheid om met elkaar te genieten van een gezellige borrel en een uitstekend diner bij Restaurant Sizzles in Apeldoorn.